תאונה קשה והתמודדות עם חברות הביטוח

כשצופים בפרסומת של חברת ביטוח, ניתן להתרשם שמדובר בענף שכל-כולו אהבת אדם, דאגה לזולת והתנהלות ברמה הערכית הגבוהה ביותר. בפועל, כמו שאנחנו מכירים גם מתחומי העיסוק שלנו, יש פער מסוים בין הפרסומת למציאות. העניין הוא שהנושאים שחברות הביטוח עוסקות בהם כה מהותיות ורגישות, שאצלן הפער הזה מקומם במיוחד. הוסיפו לזה את היצירתיות עוצרת הנשימה של חברות הביטוח, בבואן להוכיח למה אין לכפות עליהן את קיום החוזה עליו חתמו, ולסיום את העובדה שכשאנחנו נאלצים להתמודד עם חברת ביטוח זה לרוב אומר שאנחנו במצב נזקק, מוחלש ופגיע למניפולציות – וקיבלתם מתכון לסיוט.
במקרה של תאונות קשות, חברות הביטוח פוגשות אותנו במצב שבו קל מאד לנצל אותנו. אנחנו גם בטראומה מנטלית, גם לא במיטבנו מבחינה תפקודית, גם לא עובדים וגם נואשים לכסף מיידי. המשחקים של חברות הביטוח אינם "משחק סכום אפס". לרוב הם מתבטאים בהטלת אחריות חלקית ותשלום חלק בלבד ממה שמגיע על פי הפוליסה. במצב של התאוששות מתאונה קשה, לקבל חלק מהכסף מייד במקום כלום במשך שנים אם בכלל – יכול להיות מפתה מאד.
וכשיש התמודדות לא שווה בעליל, בין צד חזק שיכול לספוג התמשכות ארוכה של ההליך, לבין צד חלש שקל להכניע – חוש ההגינות הבסיסי דורש לאזן מעט את יחסי הכוחות. את זה עושים קודם כל עם הידע הדרוש. עורכי הדין של חברות הביטוח מכירים את כל הטריקים, סעיפי המשנה וההחרגות. אתם חייבים בצד שלכם מישהי שיודעת לא פחות.
אבל בנוסף לכך צריך גם מישהי שיודעת לראות את הלקוח ומצבו, לדעת מתי לייעץ להתעקש עד הסוף, ומתי פשרה – גם אם אינה נותנת לנו 100% ממה שכתוב בפוליסה, וגם אם היא משאירה אותנו בטעם מעט חמוץ – היא האפשרות הטובה ביותר הלקוח, גם אם התיק לא יתווסף לרשימת הניצחונות המפוארים והחד-משמעיים של עורך הדין בבית המשפט, וגם אם בסופו של דבר היה מושג ניצחון כזה. לפעמים ההמתנה הנוספת לא שווה את זה, ואז תפקידה של עורכת הדין לסייע ללקוח לראות זאת, למרות הרצון "להראות להם".
לכן חשוב, במקרה של תאונה קשה והתמודדות עם חברות הביטוח, להצטייד מראש בייצוג המשפטי הנכון. מהו ייצוג נכון? כזה שגם מחזיק בניסיון ובמיומנות הדרושות להילחם על זכויותיכם, וגם בגישה אמפתית שמחפשת, בנוסף לשכר הוגן על עבודה, גם לסייע לאנשים הנמצאים במצב קשה ומתמודדים מול גורמים חזקים, אדישים ומתוחכמים מהם.

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן